ІСТОРІЯ КОМПАНІЇ M{ZD{

У 2006 році компанія Mazda відсвяткувала 75-річчя виробництва автомобілів. Ось лише деякі відомості з біографії ювіляра..

1920-ті

У 1920 році г-н Дзудзиро Мацуда створює компаниію під назвою Toyo Cork Kogyo Co., Ltd.

1930-ті

У 1931 році починається виробництво триколісної вантажівки Mazdago.

У 1934 році з'являється перший логотип Mazda. Компанія перейменована на честь Ахура Мазда, вищого зороастрійського Бога мудрості, який пов'язує людину з природою і інщими богами. Нова назва також співзвучна прізвищу засновника компанії.

1960-ті

У 1962 році починається виробництво чотирьохдверної Mazda Carol.

У 1963 році компанія випустила мільйонний автомобіль.

У 1967 році починається виробництву першого автомобіля Mazda з роторним двигуном, Mazda Cosmo Sports 110S. З цієї миті роторні двигуни починають грати особливу роль в історії нашої компанії.

Цей же рік також відомий початком повномасштабного експорту автомобілів Mazda до Європи.

1970-ті

У 1970 році компанія починає експорт автомобілів в США.

У цей період з конвеєра сходить по декілька нових моделей на рік. Серед розробок, що укріпили позиції компанії, випущені у 1977 році Mazda Familia (323) і Mazda Capella (626).

У 1972 році загальне число випущених автомобілів досягає п'ятимільйонного рубежу. У 1973 році об'сяг експорту доходить до 1 мільйона авто.

У 1975 році з'являється новий логотип Mazda.

1980-ті

У 1981 році компанія відкриває представництва в Америці та Європі: Mazda (North America), Inc. і Mazda Motors Representative Office (Europe).

У 1984 році компанія перейменована в Mazda Motor Corporation. У 1985 році випускається 10-мільйонний автомобіль.

До 1986 року вже півтора мільйони автомобілів оснащено роторними двигунами. У 1987 році загальне число вироблених автомобілів подвоюється і сягає 20 мільйонів.

У 1985 році, разом з іншими моделями, у серійне виробництво запущена Mazda B-series пікап.
У 1987 році відкриваються виробничі потужності в Мічігані (США).

У 1989 році відбувається маленьке диво: на автосалоні в Чикаго дебютує наше малятко Mazda MX-5.

1990-ті

У 1991 році Mazda 787B перемагає у 24-годинних перегонах у Ле-Мані. Це перше "золото", узяте автомобілем японського виробництва, і єдина в історії перемога автомобіля з роторним двигуном.

У 1992 році компанія приймає природоохоронну хартію Mazda Global Environmental Charter.

У 1994 році компанія стає першим японським виробником автомобілів, що отримав сертифікацію по ISO 9002.

У 1996 році компанія здобуває сертифікацію за найвищим можливим стандартом якості ISO 9001. Компанія знову попереду решти японських марок.

У 1997 році з'являється сучасний логотип.

У 1999 році з складального конвеєра сходить півмільйонний автомобіль Mazda MX-5.

2000-ні

У 2002 році Zoom-Zoom береться за основу концепції бренду.

У 2003 році випущена перша серійна Mazda RX-8. Встановлений на неї двигун RENESIS отримує звання "Двигуна року" в 2003 і 2004 роках.

У 2004 році виконується 25 років партнерських стосунків з компанією Ford.

У 2005 році у виробництво запущена принципово перероблена модель Mazda MX-5, найпопулярнішого родстера у світі. Приймається нова редакція хартії Mazda Global Environmental Charter.

В 2006 році відбулись світові прем'єри спортивного кросоверу Mazda CX-7, пікапу BT-50, а також Mazda CX-9. Крім того, в тому році Mazda випустила мільйонну Mazda3.

У 2007 відбулись світові прем'єри Mazda2 і другого покоління Mazda6.

В 2008 пройшли презентації концепт-карів Mazda Kazamai і Mazda Kiora.

У 2009 році відбулись прем'єри другого покоління Mazda3 і нової Mazda5. Також на 2009 рік Mazda стала одним з провідних автовиробників по скороченню шкідливих викидів в атмосферу. Цього вдалось досягти завдяки впровадженню стратегії «Розумний Zoom-Zoom».

Окрім того, в 2009 році були вперше продемонстровані технології, які пізніше отримали назву SKYACTIV. На Токійському автосалоні відбулась прем'єра нових екологічно чистих і потужних двигунів Mazda: бензинового «SKY-G» і дизельного «SKY-D».

2010-ті

2010 рік був ювілейним для Mazda. Бренду виповнилось 90-то років.

У 2010 році була вперше анонсована нова мова дизайну Mazda - «KODO - душа руху». Втілення первозданної краси і сили руху, вона відобразилась у всіх автомобілях нового покоління Mazda.

Також в 2010 році була випущена двохмільйонна Mazda6, а Mazda MX-5 встановила ще один світовий рекорд Гіннесу. 459 родстерів склали найдовший парад MX-5, зафіксований ЮНЕСКО.

У 2011 році було розпочато продаж першого представника нового покоління Mazda - спортивного кросоверу Mazda CX-5. Створений на базі концепту MINAGI, він був розроблений з використанням технологій SKYACTIV і дизайну KODO. Також це перший автомобіль, в конструкції якого використовуються ультра-міцні сталі.

Окрім того, в 2011 році Mazda створила першу систему рекуперативного гальмування для пасажирських автомобілів «i-ELOOP».

У 2012 відбулась прем'єра Mazda6 нового покоління. Автомобіль був створений на базі концепту Mazda TAKERI, виконаного в стилі KODO. Запроваджена система рекуперативного гальмування підвищила економічність автомобіля, доповнюючи вже використані в Mazda CX-5 рішення SKYACTIV.

Також Mazda створила «i-ACNIVESENSE» - комплекс систем активної безпеки, що розширюють сприйняття водія і дозволяють вчасно зреагувати на небезпеку.

У 2013 році було відкрито online-музей Mazda в Хіросімі.

Щоб побачити майбутнє очима компанії Mazda, відвідаєте сайт:  www.mazdamotorshows.com

У 2013 році Mazda3 виповнилося 10 років.

В червні 2013 року відбулась світова прем'єра нової Mazda3. Це третій представник нової генерації Mazda, створений на базі технологій SKYACTIV і дизайну «KODO - душа руху». Компанія вивела взаємодію водій-автомобіль на якісно новий рівень, обладнавши Mazda3 системою online-підключення MZD Connect.